Heel eenvoudig: begin met lezen in het boek en onderneem alle stappen die je daar tegenkomt m.b.t. het koppelen en instellen van apparatuur en de App. Zo kom je er stap voor stap en maak je de beste en snelste start mogelijk! 

Als je ergens niet uitkomt, check dan hier de FAQ. Alle veelgestelde vragen worden hier beantwoord. Anders kan je ook in de Community in de App vragen stellen. 

Lees het boek bij voorkeur helemaal, voor je start met DAG ÉÉN. Als je het boek doorneemt tot pagina 155, heb je alles om echt al te beginnen.

Doe dit ook (beginnen)! Hoe je verschijnt bij de start, bepaalt immers ook hoe je finisht! Het mooiste is een start BMI (zie grafiek in de App, Wegen) van lager dan 30 bij DAG ÉÉN en lager dan 25 bij de DAG TWEE vervolgcursus. Dan kunnen we gaan werken met 'bodysculpting'. 

Mocht het niet lukken om in te loggen, dan kan het zijn dat je ooit al een keer de Virtuagym App hebt gebruikt. Log dan uit, sluit de app af (wegvegen uit het scherm) en log opnieuw handmatig (dus niet automatisch!) in met het emailadres wat je bij ons hebt opgegeven. 

Als het niet lukt, verwijder dan de app en download hem dan opnieuw. Log dan in en dan moet het werken! Je moet dan wel je instellingen weer even langslopen, want die staan dan weer op 'default' en de koppeling met je Activity Tracker en Weegschaal moet ook opnieuw gemaakt worden (zie hiervoor de FAQ mbt hoe dat moet). 

Als je al het bovenstaande hebt gedaan en het lukt nog steeds niet, bel dan met Virtuagym 020-7165216. Zij zullen dan je account resetten. LET OP: dit kan alleen als je al het bovenstaande zelf al gedaan hebt!

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten, kun je een nieuwe aanvragen via de link op de inlog pagina. Of klik op "inloggegevens kwijt?". Je ontvangt een email met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Mocht je geen email ontvangen, dan staat je account verkeerd gekoppeld. Doorloop dan de stappen bij INLOGGEN.

Deze link kan ook helpen: https://dageen.virtuagym.com/resetpassword 

Vul je e-mailadres in en je zult een e-mail ontvangen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Let op! Deze mail kan ook in je ongewenste mail of spam box terechtkomen.

Als je al het bovenstaande hebt gedaan en het lukt nog steeds niet, bel dan met Virtuagym 020-7165216. Zij zullen dan je account resetten. LET OP: dit kan alleen als je al het bovenstaande zelf al gedaan hebt!

De tracker registreert beweging. GEEN stappen! Hij vertaalt dit wel naar stappen, maar het gaat om elke beweging die je maakt. Zorg dus dat je goed je arm beweegt en niet met je handen in de zak loopt of bv een hondenriem vasthoudt. Om die reden dragen sommige deelnemers de tracker om de enkel! Dat werkt bv ook goed bij fietsen. 

Als je tracker EXTREEM veel minder 'stappen' registreert dan een andere tracker zoals je telefoon of iWatch, dan kan je dat melden per mail via info@dageen.nl en je tracker retour sturen naar: Beneden Molenweg 3, 4112 NS  Beusichem. Wij kijken hem dan na en sturen je eventueel een nieuwe toe. 

Let op: een afwijking is normaal omdat onze tracker BEWEGING trackt en een andere werkt via GPS. Bij ons gaat het dus om daadwerkelijke beweging en andere trackers kijken wat voor een afstand je hebt afgelegd en rekent dan terug naar stappen. Dat wijkt altijd af en kan ook flink zijn. Als dit nu echt de helft op een uur wandelen scheelt, dan klopt er mogelijk iets niet. Een indicatie is dat je ongeveer 10.000 stappen maakt als je 8km wandelt. Dat is ongeveer 2 uurtjes. 

Nogmaals: het zijn geen stappen, maar bewegingen en die maak je de hele dag. Zelfs onder de douche bij je haren wassen! Dat telt allemaal mee. En ja! De tracker is waterdicht. 

Als er in de Activity Tracker meer stappen staan dan in de App, dan komt dit omdat de Tracker niet continue synchroniseert. Dit kan je dan handmatig doen door in de App, Instellingen, Apparaten, Neo Health Go, Instellingen, Synchroniseren te gaan. 

De Activity Tracker meet overigens niet echt stappen, maar beweging. Hiermee wijkt hij af van andere 'stappentellers' zoals Garmin, Polar, Fitbit en iWatch. Die berekenen op GPS wat je ongeveer loopt, maar deze registreert dus de feitelijke en élke beweging. Je kan ze dus niet vergelijken. 

Dit kan op verschillende manieren: 

1. Via de App, via DOEN, Groene Plus, Cardio bijhouden klikken op 'hartslag opnemen' en dan op Start klikken. Hij houdt dan je hartslag bij tijdens een cardio workout. 

2. In de App kan je kan bovenaan elke Workout klikken op 'hartslag opnemen'. Ook dan wordt je hartslag gemeten en krijg je een mooi overzicht op het einde. 

3. Via de Activity Tracker zelf: tap naar het laatste display van de tracker door op het scherm te tikken en hou daar het hartje drie seconden ingedrukt.

Om de hartslagmeting te stoppen hou je het hartje weer drie seconden ingedrukt en klikt dan op het mannetje. Vergeet dit niet te doen, want anders gaat de batterij snel leeg. 

Tip: draai de tracker naar de binnenkant van je pols en doe hem een gaatje strakker. Vaak meet hij dan beter. 

Er zijn een aantal oorzaken die kunnen zorgen voor een dubbele telling. Loop deze even na, want anders. hou je je zelf, maar ook veel andere deelnemers voor de gek aangezien in de algemene Uitdagingen/Challenges jouw score niet klopt. 

  1. Als je zowel je stappen invoert als activiteit 'wandelen', dan telt de app deze dubbel. Dat is niet de bedoeling. Je hoeft wandelen dus niet in te voeren, dit gaat automatisch!
  2. Het kan ook zijn dat je Apple Gezondheid nog gekoppeld hebt staan. Ontkoppel Apple Gezondheid met onze app via de Instellingen van je telefoon bij Gezondheid, Gegevenstoegang en Apparaten, DAG EEN, Schakel alle uit. 
  3. Sommige deelnemers gebruikten in het verleden al de Virtuagym app bij bijvoorbeeld een andere sportschool. Ga naar die app en schakel daar de connectie uit met de tracker via Instellingen, Apparaten, Neo Health Go Instellingen, Ontkoppel.

Omdat je automatisch meedoet aan de Challenges Stappen en Calorieverbranding is bovenstaande van belang om even na te lopen. Dan klopt het weer voor iedereen en geeft het een reeël beeld en reële winkansen! 

Het is ook mogelijk om een andere tracker zoals iWatch, Garmin, Polar en Fitbit aan de App te koppelen, maar wij adviseren dit niet! Het unieke van ons concept is dat we sturen en leunen op uniforme cijfers door iedereen dezelfde gear te laten gebruiken. De Neo Health Go - Activity Tracker is van de App bouwer zelf en daarmee 100% geïntegreerd. Hij heeft een andere manier van meten (daadwerkelijke beweging i.p.v. gps) en is daarnee uniek. 

Omdat je automatisch meedoet aan de Challenges als Stappen en Calorieverbranding is het ook wel zo leuk dat iedereen gemeten wordt en scoort o.b.v. dezelfde meetmiddelen. Zo telt een Fitbit bijvoorbeeld bijna dubbele stappen en verbranding. Daarmee hou je jezelf, maar in zo'n Uitdaging ook andere voor de gek. 

Dat neemt niet weg dat de genoemde alternatieven niet goed - zelfs betere - meetmiddelen zijn, maar gebruik die dan gewoon los van onze App en bekijk je resultaten in de App van die merken zelf. Let op: vergelijk ze echter niet onderling, want - zoals gezegd - ze meten op verschillende manieren. 

Belangrijk: ontkoppel altijd Apple Gezondheid met onze app via de Instellingen van je telefoon bij Gezondheid, Gegevenstoegang en Apparaten, DAG EEN, Schakel alle uit. 

Check of je Bluetooth aan hebt staan in je telefoon en ga dan in de App naar het hoofdscherm naar Instellingen:

  1. Ga naar Apparaten en klik op Instellingen bij de NEO HEALTH GO
  2. Klik onderaan op Appartaat Ontkoppelen
  3. Ga nu uit de app en naar de Instellingen van je telefoon 
  4. Verwijder bij Bluetooth de Neo Health GO definitief als hij daar nog staat
  5. Ga dan weer terug in de app naar Instellingen, Apparaten 
  6. Klik op Koppel bij de NEO Health GO
  7. Er komt nu een popup met een nummer NH-GO-00XX?
  8. Klik op dat nummer (ook al blijft hij zoeken)
  9. Zet de drie schakelaars voor oproepmeldingen uit (advies)
  10. Synchroniseer je tracker via de groene button onderaan
  11. Doorloop alle popup vensters die nu komen door te klikken op akkoord en Toon Voortgang

Tip: hier bij de Instellingen van de Tracker kan je onderaan altijd op synchroniseren klikken als je wilt dat de tracker de gegevens naar de App stuurt. 

Zie bladzijde 101 in het boek, maar ook nog even hier de stappen: check in je telefoon of je Bluetooth aan hebt staan en ga dan in het hoofdscherm van de App naar Instellingen, Apparaten, tabblad Weegschalen:

  1. Druk even op de weegschaal zelf om het display te activeren
  2. Klik op Koppel bij de Neo Onyx SE
  3. Klik nu in het popup kader ‘Scale Onyx SE’ 
  4. Selecteer in het menu bij activiteiten niveau ‘Zeer Actief’ (en niet ‘Normaal Actief’)
  5. Onderin in het scherm staat dan in groen ’Nu meten’
  6. Klik op de groene button en stap op de weegschaal
  7. Blijf tijdens het meten staan tot je de resultaten op je telefoon ziet en klik dan op ’Sla op’ 
  8. Als ze niet in het scherm van je telefoon komen, check dan of je Bluetooth aan staat (anders even uit aan aan zetten) en ga dan terug naar stap 5 en doe het opnieuw
  9. Je kan nu je metingen in de app uitlezen onder de sneltoets ‘Wegen’ in het hoofdscherm. Klik dan naast de grafiek Gewicht op ‘Toon Alles’. Als je dan naar beneden scrollt zie je alle grafieken. Als je bovenin op de button ‘Lichaamssamenstelling’ klikt zie je hoe je lichaam in zit. 

Je kan nu elke ochtend meten door: 

  1. In het hoofdscherm van klik je op ‘Wegen’
  2. Klik onder een grafiek op ‘Log waarde‘
  3. Kies ‘Met weegschaal’
  4. Stap nu op de weegschaal en wacht tot al je gegevens in de telefoon staan en klik op ’Sla op’

Als je App niet goed synchroniseert, probeer dan de volgende oplossingen: 

Soft sync: swipe een scherm naar beneden en hou vast tot het tandwieltje draait.

Hard sync: als bovenstaande niet alles synct, ga dan naar Instellingen en klik op synchroniseren. 

Als bovenstaande blijft hangen (hij blijft draaien), ga dan door met onderstaande:

Sluit je app en alle andere apps af door vanuit de onderkant van je scherm omhoog en naar rechts te swipen en alles omhoog ‘weg’ te vegen. 

Als alle apps weg zijn open je de DAG ÉÉN app.

Ga naar instellingen en klik op Synchroniseren (mogelijk doet hij dat al).

Wacht geduldig tot ongeveer 1 á 2 minuten tot het synchroniseren stopt. 

Je app is nu weer bij en kan alle data nu weer doorsturen naar ons.

Onderneem deze stappen regelmatig (paar keer per week) om je telefoon en app snel te houden! 

Als hij echt vastloopt, dan kan je de App verwijderen en opnieuw downloaden. Dan is hij volledig actueel met de nieuwste software versie en gesynchroniseerd. 

Apparaten & Instellingen